سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیست شناسی ناحیه 2 تبریز

خواص چای سبز

نحوه استفاده : به صورت دم کرده مصرف میگردد.
خواص : چای سبز خطر مرگ قلبی را کاهش می‌دهد.
چای سبز خطر مرگ در اثر بیماری قلبی را بیش از بیست و پنج درصد کاهشچای سبز می‌دهد.
از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند . چای محتوی میزان کمی از رنگدانه ها ، مثل کافئین و ... است .
چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.
تفاوت در این است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند . ولی برای تهیه چای سیاه برگها ، خشک شده ، تخمیر شده،در برخی اوقات مواد و رنگهای شیمیائی به آن اضافه میگردد و برشته می شود یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد.
هم چای سیاه و هم چای سبز دارای رنگدانه هایی می باشند که اثر کاهش ابتلا به سرطان های مختلف در آنها دیده شده است . زمانی که چای با غلظتی مناسب دم بکشد ، تنها محتوی نیمی از کافئین یک فنجان قهوه است . با اینحال چای بدون کافئین هم وجود دارد .
ترکیب شیمیایی برگ چای
مواد متشکله برگ چای عبارتند از مواد سلولزی ، مواد صمغی ، دکسترین ، پکتین ، مواد چربی ، مواد مومی ، نشاسته ، قند ، اسید گالیک ، اسید اگزالیک ، کورستین ، مواد پروتئینی ، الیاف ، مواد معدنی ، تانن ، کافئین یا تئین ، ترکیبات معطر و بالاخره دیاستاز.
مصرف دم‌کرده? چای باعث تسریع حرکات تنفسی، سرعت در گردش خون، رفع خواب‌آلودگی، احساس تجدید نیرو، تقویت نیروی فکری، گوارش بهتر غذا و تعریق می‌شود از اینرو چای را هنگام خستگی، ضعف عصبی، میگرن، بیماری‌های قلبی و آسم می‌توان تجویز نمود.
در پژوهشهای امروزه مشخص شده چای ممکن است در کاهش خطر برخی بیماریهای مزمن عمده مثل سکته، حمله قلبی و بعضی سرطانها مفید باشد، چای سبز
نوشیدن چای می‌تواند از پوسیدگی دندانها جلوگیری کند؛ اینها اخبار بسیار خوبی برای مردم تمام دنیاست چون چای پس از آب پر مصرفترین نوشیدنی در دنیاست .
مصرف چای تأمین کننده رنگدانه هایی است که شما به طریق دیگر دریافت نمی کنید، پس با مصرف متعادل این نوشیدنی مفید زمینه های سلامتی را درخود فراهم آورید .
صرفنظر از آب، چای پرمصرف ترین نوشیدنی در جهان است و هرساله سه میلیارد کیلوگرم چای در جهان تولید می‌شود.
بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در حدود 80 درصد مردم ژاپن چای سبز می‌نوشند به طوری که بیش از نیمی از آنها روزانه سه فنجان یا بیشتر از آن مصرف می کنند.
پژوهشگران همچنین از این مطالعات دریافتند فواید چای سبز ظاهرا برای زنان بیشتر بود.
زنانی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند در مقایسه با کسانی که یک فنجان یا کمتر مصرف می کردند 31 درصد کمتر باخطر مرگ در اثر بیماری قلبی روبرو بودند.
چای سبز طول عمر را می‌افزاید
نتایج یک بررسی جدید در ژاپن نشان می‌دهد که اگر به طور مرتب چای سبز بنوشید، احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی- عروقی 25 درصد کاهش‌ پیدا می‌کند.
تجزیه و تحلیل اطلاعات ثبت شده نشان داد که افرادی که روزانه پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند نسبت به افرادی که چای سبز نمی‌نوشیدند، 16 درصد کمتر در معرض مرگ به هر علت بودند. هنگامی که مرگ به علت بیماری قلبی در نظر گرفته می‌شد، نوشیدن چای سبز 26 درصد خطر مرگ را کاهش می‌داد، اما در مورد مرگ ناشی از سرطان نوشیدن چای سبز تاثیری نداشت.

منبع: parsiteb.com


ارسال شده در توسط علی اکبر رحیملوی مرجانی
پژوهشگران ایتالیایی دریافتند که گیاهان برای رشد و نمو اندام ها، دوری جستن از انگل ها و حشرات دشمن و جذب حشرات دوست از طریق ژن ها با خود حرف می زنند.

محققان شورای تحقیقات ملی در رم موفق شدند رشد یک گیاه را طوری کنترل کنند که ریشه هایی عمیق و برگ هایی بزرگ تر داشته باشد.

آنها برای انجام این کار، پیش از هر چیز کشف کردند که رشد گیاهان از طریق دو هورمون به نام های «آکسین» و «سیتوکین» تنظیم می شود.

آکسین، تقسیم سلولی را فعال می کند و سیتوکین، این تقسیم را متوقف می کند.

این پژوهشگران در این خصوص توضیح دادند: «با کمک این هورمون ها می توان توسعه سلول های بنیادی را که در گیاهان به طور مداوم احیا می شوند، به سوی رشد برگ ها و ساقه ها هدایت کرد.»

این دانشمندان همچنین توانستند ژن هایی را که این هورمون ها را بیان می کنند کشف کنند و نشان دهند که علاوه بر این ژن ها که رشد سلول ها را کنترل می کنند عوامل دیگری بخصوص در برقراری ارتباط میان بخش های مختلف گیاه و ژن هایی که روی این بخش ها عمل  می کنند وجود دارد که موجب بقای گیاه می شوند.

برای مثال در ارسال پیام های ضد استرس، دو مولکول سبک که بر روی عملکردهای آنتی اکسیدان ها اثر می گذارند نقش دارند. تولید این مولکول ها موجب می شود که گیاه به استرس های محیطی پاسخ دهد. همچنین سیگنال های خطرناک مثل هجوم انگل ها می توانند به داخل گیاه وارد شوند.

برای مثال زمانی که یک حشره به برگ های یک گیاه حمله می کند، برگ های دیگر شروع به آزاد کردن موادی می کنند که موجب می شود حشرات دشمن از آنها دور شوند و از سوی دیگر، بخش های مختلف یک گیاه  می توانند برای جذب حشرات مفید و دوست نیز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

در حقیقت ژن ها و این مولکول های سبک، زبان گیاهان هستند و اجزای مختلف یک گیاه برای برقراری ارتباط میان خود از آنها استفاده  می کنند.
منبع:رازهای زیست

ارسال شده در توسط علی اکبر رحیملوی مرجانی